Vom lua drept referinta noul model de Dacia Logan. Clientii pot achizitiona noul Logan cu urmatoarele motorizari, in ordinea pretului lor, de la cea mai accesibila echipare, pana la cea mai scumpa: 1.2 16V 75 cp benzina (6690 Euro), 1.2 16V LPG 75cp gaz (8300 Euro), 0.9 Tce 90 cp benzina (8700 Euro), 1.5 dCi 74 cp motorina (9500 Euro) si 1.5 dCi 90 cp motorina (11200 Euro). In acest caz vom lua in dezbatere numai cele doua propulsoare de 90 cp, cel de 0.9 litri Tce pe benzina si cel de 1.5 dCi pe motorina.

Date tehnice motor 0.9 Tce

 

Combustibil: benzina
Norma de poluare: Euro 5
Numar cilindri: 3
Arhitectură motor: in linie
Cilindree: 898 cmc
Putere maximă (CP/rpm): 90 / 5.250
Cuplu maxim (Nm/rpm): 135 / 2.500
Valve pe cilindru: 4
Aspiratie: turbo
Consum urban: 7,5 litri / 100 km (mod ECO)
Consum extra-urban: 5,8 litri / 100 km (mod ECO)
Performante: viteza maxima 167 km/h, 0-100 km/h necunoscut
Impozit anual: 35,92 lei
Cost revizie motor (ulei, filtru ulei, filtru aer, filtru combustibil, manopera): 220 lei

De ce as alege motorul pe benzina Tce daca imi cumpar un Logan?

  • impozit si asigurare mai mici;
  • pret de achizitie mai mic (cu 1400 Euro mai ieftin decat dCi);
  • pretul benzinei este mai mic la pompa;
  • intretinere ieftina;
  • posibilitatea unui tuning motor.

Dezavantajele motorului 0.9 Tce de 90 cp: puterea se simte la turatie foarte mare;

  • cuplu mic;
  • consum mai mare in modul normal (fara optiunea ECO);
  • zgomotos la turatie de peste 2500 rpm;
  • usor de incarcat: cu aerul si stergatoarele pornite, turatia oscileaza mult;

[one_half_last]Date tehnice motor 1.5 dCi

Combustibil: motorina
Norma de poluare: Euro 5
Numar cilindri: 4
Arhitectură motor: in linie
Cilindree: 1461 cmc
Putere maximă (CP/rpm): 90 / 3.750
Cuplu maxim (Nm/rpm): 220 / 1.750
Valve pe cilindru: 2
Aspiratie: turbo
Consum urban: 7,2 litri / 100 km
Consum extra-urban: 5,1 litri / 100 km
Performante: viteza maxima 165 km/h, 0-100 km/h necunoscut
Impozit anual: 58,44 lei
Cost revizie motor (ulei, filtru ulei, filtru aer, filtru combustibil, manopera): 390 lei

De ce as alege motorul pe motorina daca imi cumpar un Logan?

  • chiar daca are aceeasi putere, se simte mult mai puternic;
  • puterea vine la turatie mica, acolo unde ai nevoie 90% din timpul petrecut in trafic;
  • este un motor echilibrat, care merge rotund si silentios;
  • consuma mai putin decat Tce-ul fara sa aiba nevoie de vreun mod ECO;

Dezavantajele motorului 1.5 dCi de 90 cp:

  • intretinere mai scumpa;
  • impozit si asigurare mai mari;
  • pret mai mare la achizitie;
  • pret mai mare al motorinei la pompa;

 

[/one_half_last]

 

Concluzia finala

Pentru fiecare dintre noi, totul tine doar de gusturi. Daca pana acum, clientii care sustineau motoarele pe benzina erau speriati numai de consumul mare al acestora, raportat la motoarele diesel, iata ca aceasta problema a disparut acum. Motorul Tce consuma cam cat un dCi. Ba mai mult, daca ne gandim la diferenta de pret benzina/motorina, dupa ce tragem linie, vedem ca motorul Tce ne costa in carburant fix la fel ca si cel dCi. Puterea, atat la turatie mica, cat si la turatie mare (in depasiri, demaraje, etc.) este insa de partea propulsorului pe motorina. La fel si echilibrul, zgomotul, dar si sustinerea altor sisteme electrice. Motorul dCi este si mai bun pentru cei care doresc sa mearga mult in afara orasului. Daca insa nu esti interesat de performante, motorul Tce vine cu un consum de motor diesel, cu un cost de achizitie mult mai mic, dar si cu o intretinere mai redusa. Este motorul ideal pentru mersul in mediul urban, unde nu este necesara turatia excesiva.