Muschii antebratului sunt printre cei mai solicitati din tot corpul, in activitatile cotidiene, dupa muschii gatului.

Ca sa iti dezvolati antebratul nu ai nevoie de antrenament specific daca ai genetic bun. Daca nu te ajuta geneticul este important sa stii sa lucrezi antebratul si sa il dezvolti la maxim.
Sportivii ectomorfi sunt sfatuiti de cele mai multe ori sa se concentreze la inceput pe exercitiile de baza. Dupa ani de ridicat greutati este absolut necesar ca trei grupe din corp sa aiba antrenament special: Gambele, gatul si antebratul.
Dezvoltarea lor ajuta in cresterea fortei pentru diferite exercitii de impins, ramat, tractiuni, genuflexiuni etc.

Antebratele au nevoie de un atrenament intens pentru a se dezvolta. Nu este de ajuns cel din sala. Cei mai mari sportivi, printre care si Lee Priest, au recunoscut ca isi antreaza antebratul de mai multe ori pe saptamana, uneori si acasa. Sunt necesare cel putin doua zile de odihna pentru ca sa inregistrezi progrese vizibile.

Flexia si extensia pumnului din picioare

  • 3-4 serii a cate 10-20 de repetari
  • Poti folosi ganterele, bara dreapta sau bara EZ
  • Poti lucra cu o singura gantera, in inclinat, folosind cealalta mana pentru sprijin

Flexor palmar

  • Un flexor te poate ajuta enorm in dezvoltarea antebratului. Il poti folosi fara probleme la serviciu sau acasa.
  • 6 serii a cate 50 de repetari (100 pentru cei mai puternici)

Extensii cu haltera/gantera pe genunchi

  • Mainile trebuie sa fie la distanta mare unde de cealalta. Incearca pe cat de mult posibil sa nu strangi mana pe bara.
  • 3-4 serii a cate 12-14 repetari

Exista multe variatii ale acestor exercitii. Mai poti lucra antebratul la scripeti, din diferite pozitii si prize.
De asemenea, antebratul este foarte solicitat si in timpul flexiilor hammer. Pentru un efect maxim, antebratul poate fi lucrat impreuna cu bicepsul sau la finalul antrenamentului de spate.