Autorii acestui studiu, publicat luni in Statele Unite ale Americii, au conceput algoritmi care permit crearea unui profil al personalitatii ce dezvaluie informatii personale si intime despre utilizatorii retelei Facebook.
Aceste modele matematice sunt exacte in procent de 88% in ceea ce priveste sexualitatea barbatilor si in procent de 95% cand vine vorba de a face distinctia intre persoanele albe si cele de culoare din Statele Unite. Crestinii si musulmanii au fost identificati corect in procent de 82% din totalul cazurilor.
Aceiasi algoritmi au putut fi extrapolati si in ceea ce priveste informatiile care permit deducerea orientarii sexuale, daca utilizatorul consuma droguri si daca parintii lui sunt divortati.
Butonul „Like” de pe Facebook dezvaluie multe lucruri despre internautii care il folosesc, in special informatii despre rasa, varsta, orientarea sexuala, dar si simpatiile lor politice si chiar coeficientul lor de inteligenta, potrivit unui studiu britanic publicat luni, citat de AFP.
Aceste date pot fi exploatate in scopuri comerciale pentru a organiza campanii de publicitate si de marketing bine tintite, dar ele pot dezvalui si informatii extrem de personale, afirma David Stillwell, de la Universitatea Cambridge din Marea Britanie, unul dintre autorii acestui studiu, publicat in Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS).
Aceleasi informatii pot fi obtinute folosind alte date digitale provenind de pe motoarele de cautare online, posta electronica si telefoanele mobile.
Pentru acest studiu, cercetatorii britanici au examinat 8.000 de utilizatori de Facebook in Statele Unite, care s-au oferit sa utilizeze, voluntar, butonul „Like”, sa furnizeze informatii pentru alcatuirea profilului demografic si sa participe la testele psihometrice.
Predictiile se sprijina in mare masura pe deductiile facute pe baza unei cantitati uriase de date. Astfel, orientarea homosexuala a unui utilizator este dedusa nu pentru ca acesta acceseaza site-uri gay, ci in functie de preferintele sale muzicale si de emisiunile TV pe care acesta le urmareste.
Persoanele cu un coeficient de inteligenta (IQ) ridicat apreciaza cel mai adesea emisiuni politice de satira sau filme clasice americane precum „Sa ucizi o pasare cantatoare/ To Kill a Mockingbird” si „Nasul”.
Utilizatorii cu un coeficient de inteligenta scazut prefera marca Harley Davidson si pe Bret Michaels, solistul trupei rock Poison, foarte populara in anii ’80, afirma autorii acestui studiu.
sursa:incont.ro