Cartea “Cum sa faci un milion de dolari intr-o ora”, scrisa de Les Leopold, manager al Institutului Muncii din New York, arata cum mai multi dezvoltatori de fonduri de investitii din America au reusit sa faca averi impresionante intr-un timp record.
In 2009, David Tepper, seful fondului Appaloosa, a castigat suma de 4 miliarde de dolari. Asta inseamna peste 1,9 milioane de dolari pe ora, potrivit Business Insider.
In anul urmator, John Paulson, de la firma Paulson & Co. a reusit sa depaseasca acest record, obtinand 4,9 miliarde, adica peste 2,3 milioane de dolari pe ora. Dar, poate cel mai impresionant lucru este ca cele doua firme si-au cladit averile uriase in timpul celei mai mari crize economice de la Marea Depresiune si au facut asta cu un minim de oameni.
Fiecare dintre cele doua companii au mai putin de 100 de angajati, insa ambele fac tot atati bani cat Apple, care se bazeaza pe munca a 30.000 de oameni numai in America, si alti 700.000 de lucratori la nivel global. Se pare ca solutia magica este sa nu produci nimic palpabil: in lumea fondurilor de hedging nu produci, doar primesti.
Productia de bunuri e o afacere complicata. Este nevoie, desigur, de o idee geniala. Dupa care urmeaza angajarea unei echipe si managerierea ei. Contruirea unui spirit al corporatiei si a unor valori culturale sunt de asemenea importante. De asemenea, va mai fi nevoie sa concurezi pe o piata deja aglomerata, eventual sa creezi o noua nisa, de la zero.
Alternativa, potrivit lui Daniel A. Strachman, care a scris o serie de carti cu privire la fondurile de investitii, este sa optezi pentru managerierea banilor care intra si ies din piata. Acesta considera ca managerii unor astfel de fonduri merita sa castige cantitati impresionante de bani, pentru ca sunt pur si simplu mai destepti decat oamenii de rand, care isi fac griji pentru nimicuri, cum ar solutiile pentru proiectarea gadgetului perfect.
“Acesti oameni sunt cei mai inteligenti manageri de investitii ai tuturor timpurilor. Poseda calitati extraordinare, care i-au facut sa exploateze cu usurinta oportunitatile din piata. In esenta, sunt capabili sa vada pietele in feluri in care cei mai multi dintre noi nu suntem in stare si aceasta viziune deosebita este ceea ce le permite sa isi dea seama daca anumite oportunitati sunt de fapt valoroase”, spune Strachman.
In timp ce marile companii investesc in inovatie si in dezvoltarea de produse, managerii de fonduri reusesc castiguri asemanatoare cu un efort infinit mai mic. Apple, de pilda, a raportat in 2009 un profit net de 8,2 miliarde de dolari, in timp ce fondul Appaloosa, al lui Tepper, a inregistrat in aceeasi perioada un profit de 20 de miliarde, cu o crestere de 117%.
Cum a facut Tepper acest lucru? Potrivit site-ului HedgeFundBlogger.com, acesta ar fi mizat pe faptul ca recesiunea nu va dura atat de mult pe cat preconizau unii analisti. A riscat, investind in institutii care intampinau greutati, cum ar fi Banca Americii si Citigroup, unde a cumparat la vremea respectiva mai multe actiuni la un pret subapreciat.
Dupa cum a observat si omul de afaceri, restul investitorilor s-au panicat vazand problemele din piata si au inceput sa isi vanda actiunile pentru a-si acoperi cat mai rapid din pierderi. Preturile nou create, din ce in ce mai mici, au devenit oportunitatea de afaceri perfecta pentru Tepper.
sursa:incont.ro