Microsoft a demarat in Statele Unite o campanie prin care incearca sa-si promoveze serviciul Outlook.com atacand frontal practicile Gmail, respectiv ale Google, referitoare la confidentialitatea datelor utilizatorilor.
Campania, care are ca slogan „Don’t get Scroogled by Gmail”, tinteste modul in care serviciul de mail al Google plaseaza publicitate in casutele de posta electronica prin scanarea mesajelor userilor.

Microsoft nu face altceva decat sa exploateze la maximum in acest moment „slabiciunea” Google. Cei din Redmond s-au pregatit temeinic pentru campanie, in contextul in care prezinta si un studiu pentru argumentare.
Potrivit cercetarii, 70% dintre utilizatorii de Gmail nu stiu ca Google le scaneaza mesajele. Microsoft spune ca 90% dintre cei intervievati nu sunt de acord cu practicile Google.
In fine, nu stim cat de eficienta va fi campania Microsoft, dar trebuie mentionat ca in Statele Unite atacurile la adresa concurentei prin intermediul advertising-ului sunt legale. Oricum, mesajul Microsoft este cat se poate de clar. „Renuntati la Gmail si incercati Outlook. Outlook.com este diferit – noi nu intram in email-ul tau pentru a vinde publicitate”.
De fiecare data cand Google a fost blamat pentru faptul ca vinde publicitate prin intermediul serviciilor sale, a replicat: „Advertising-ul permite oferirea gratis a Google si a serviciilor sale”.