Cea mai mare vizibilitate pe reţelele de socializare o au operatorii de telecomunicaţii şi producătorii de produse electronice.
Care sunt avantajele reţelelor de socializare? Firmele interacţionează cu proprii consumatori, comunica la nivel personal şi direct, obţin păreri, opinii, feedback, pot îmbunătăţi mai uşor calitatea serviciilor şi produselor şi reclamă. Mai mult, o companie îşi poate crea un nou canal de vânzări.
„Pentru multe companii, social media nu mai este demult o enigmă. Există mii de companii care sunt astăzi active în domeniu. Pe Facebook sunt prezente acum mai bine de 5.000 de firme şi firmulete. Din păcate însă, cele mai multe s-au oprit la Facebook. Spun din păcate pentru că social media înseamnă mai mult decât atât şi poate aduce beneficii pe mai multe planuri. Există în jur de 30 de branduri, din aprecierile mele, care sunt constant active pe mai multe platforme online”, a declarat, pentru Financiarul, Cristian Manafu, consultant şi trainer în social media.
Răzvan Bucur, PR&Social Media Specialist Tree Works, spune însă că unele companii au dat greş în mediul social media. Unele organizaţii adaugă informaţii despre produse pe Facebook şi Twitter, dar „uită” să le răspundă clienţilor, când au ceva de întrebat şi nu interacţionează cu „followerii” lor.
Specialiştii spun că piaţă de social media ar putea ajunge în 2011 la un milion de euro, destul de puţin, raportat la anvergură fenomenului. Cele mai active companii în zona social media provin din telecom, electronice şi electrocasnice, auto, bancar şi bineînţeles, IT/tehnologii web.
Românii stau 1-3 ore pe reţelele de socializare. Firmele care vor să atragă clienţi şi să obţină o vizibilitate trebuie să fie deschise la nou. Un studiu realizat de comStore în Germania, Franţa, Italia, Marea Britanie, Olanda, Spania, arată că timpul mediu petrecut de un adolescent (15-24 de ani) pe reţelele de social media se situează la 7 ore. Cei mai fideli utilizatori tineri ai reţelelor de socializare sunt cei din Spania, care petrec online chiar şi 11 ore.
„O conversaţie bună poate să deschidă ochii unei companii spre noi direcţii de afaceri sau spre rezolvarea unor provocări pe care clienţii le au”, spune Cristian Manafu. Clienţii trebuie să simtă că sunt ascultaţi, că primesc răspuns în timp util şi sunt mulţumiţi când firmele îi ajută să ia decizii de cumpărare în deplină cunoştinţă de cauza.
Sursa: manager.ro