Cel mai discutat gadget dezvoltat de Google, un soi de “computer la purtator”, este testat pe voluntari ceea ce inseamna ca multi oameni, filmati fara sa stie, pot ajunge in serverele companiei.

Pot face fotografii, pot filma si pot distribui toate materialele pe internet, acestea sunt avantajele ochelarilor Google despre care toata lumea vorbeste ca fiind cea mai mare inventie dupa iPhone. Insa, odata cu testarea acestora de catre voluntari au aparut primele semne de intrebare legate de cat de etic este folosirea acestora avand in vedere ca cei fotografiati sau filmati cu Google Glass pot ajunge pe internet fara sa stie.

Nu cu multa vreme in urma chiar Sergey Brin, unul dintre fondatorii companiei, a oferit o demonstratie a gadgetului in cadrul unei conferinte pe tehnologie, usurinta cu care acestia pot filma sau fotografia (simpla comanda “OK, Glass, take video” fiind suficienta) fiind suficienta pentru a se lua in discutie dreptul la intimitate. Nici macar ideea ca ochelarii Google vor acoperi minusurile smatphone-urilor, idee avansata chiar de Sergey Brin, nu a eliminat semnele de intrebare legate de acest subiect.

Ochelarii au fost prezentati chiar si la evenimentele din lumea modei, cum ar fi New York Fashion Week. Mai mult, recent a aparut pe site-ul de licitatii eBay un anunt conform caruia un dispozitiv Google Glass se vinde pentru suma de 1.500 de dolari. Foarte repede, suma licitata a ajuns la 16.000 de dolari, eBay retrangand oferta de pe site pentru ca vanzatorul nu a dovedit ca ii are.