• Conferința „HR Business Strategist – Iași” a reunit specialiști de HR din companii precum: Rewe Romania, GfK, Romanian Software, Endava, 7 Card, Selgros, UP România, Signal Iduna, NTT Data, Wise Finance Solutions, Pandora Prod, BenefitOnline, Lidl, Evozon Systems și Leo HR.
• La eveniment au participat directori generali, manageri de resurse umane, specialiști, consultanți de HR și antreprenori din Iași și împrejurimi.
București, 13 iunie 2017 – BusinessMark a organizat pentru prima dată la Iași conferința „HR Business Strategist”. Scopul întâlnirii a fost de a crea un dialog între specialiștii care coordonează departamentele de resurse umane din Moldova și reprezentanții cu experiență în companii cu renume.
Conferința „HR Business Strategist”, ediția organizată la Iași, s-a desfășurat în trei sesiuni iar printre temele abordate amintim: rolul coordonatorului de resurse umane la nivel de business strategy & development, result-centric leadership, career mapping for millennials, sharing economy, cultura organizațională ca factor diferențiator, career development & team management.
În cadrul întâlnirii, speakerii invitați au trasat următoarele concluzii:
DANA POPA, HR Manager, Rewe Romania a deschis conferința și a discutat despre modalitatea în care departamentul de resurse umane poate deveni performant pentru un business sustenabil. Printre obiectivele echipei de HR a enumerat: să ai o echipă motivată și pregătită să facă față proiectelor viitoare (flexibilă și capabilă să schimbe responsabilitățile, să te asiguri că există relații bune între colegi și că ai suficiente resurse pentru proiecte), să implementezi un sistem software HCM (ajută să fii proactiv, integrează și corelează funcții).
RALUCA AVRAMESCU, HR Manager, GfK a discutat despre cum să atingi implicarea angajaților astfel încât să ai un business performant. La final, aceasta a punctat câteva aspecte de reținut: să te interesezi cu adevărat cine sunt oamenii cu care lucrezi și nu neapărat ce fac aceștia, să identifici specificul locului și să-l incluzi în inițiativele de HR și să creezi o comunitate a angajaților.
AURELIAN CHITEZ, Senior Sales Manager, Romanian Software a vorbit în cadrul conferinței despre ținta 10% și ce înseamnă aceasta pentru companii. Acesta a adus în discuție ierarhia nevoilor Departamentului de Resurse Umane (DRU): (1) Salarizare – fiziologică, unde DRU este forțat să răspundă evoluției companiei și presiunilor mediului, (2) Administrare Personal & Time Management – siguranță, (3) Recrutare & Evaluare – management și (4) Training – actualizare.
ADRIANA AIONITOAE, AGUS People & Organisation, Endava a început prezentarea cu o întrebare pentru reprezentanții de HR: ce trebuie să faci pentru a rămâne autentic? Pe parcurs a dezvoltat trei concept importante în strategia departamentelor de resurse umane: conștiința de sine, vulnerabilitatea și umanitatea/smerenia.
DRAGOȘ BUNESCU, Director Comercial, 7card a abordat subiectul sportului și a amintit care sunt beneficiile în mișcare pe care le-ar avea angajații companiilor dacă s-ar implica în programe special create în acest sens.
ANTONETA GALEȘ, Director of Communication and Organisational Development, Selgros a prezentat o abordare diferită în relația cu angajații: „Șanse egale, echitate, respect și încredere – sunt lucruri foarte importante pe care să ni le dorim. Propunerea mea este să găsiți în voi puterea de a privi oamenii cu care lucrați, astfel încât să găsiți în ei exemplele de inimă, minte și curaj.”
OANA CIOBANU, HR&CSR Manager, UP România a vorbit despre strategia de HR, angajament organizațional și performanța business-ului. Principalele concluzii au fost: valorizarea inițiativelor duce la un plus de implicare atât punctual, cât și ulterior, în alte responsabilități; continuitatea și coerența duc la formarea comportamentelor și atitudinilor pozitive (proactivitate, inițiativă, dorință de implicare, idei de îmbunătățire etc.); e important să avem o strategie și un buget pentru WLB/ WB în strategia generală de motivare și engagement; strategia are rezultate bune și foarte bune dacă sunt identificate axele prioritare pentru echipă, astfel încât să se răspundă nevoilor reale identificate; strategia are rezultate bune și foarte bune dacă se respectă principiul echității, al șanselor egale și dacă gradul de adresabilitate este unul cât mai mare; impactul activităților trebuie evaluat în feed-back-uri interne, creșterea angajamentului (inițiativă, proactivitate, implicare, dedicare, etc.) pentru a identifica valoarea adăugată care să susțină investițiile ulterioare; ținem cont de resursa timp (Ex: Activitățile care valorizează momente importante din viața organizației sunt în perioade cu un volum ridicat de activitate pentru Up, cei implicați sau cu inițiativă fiind deja activi în zona profesională.)
DAN DOBRE, Director Comercial, Signal Iduna a subliniat care sunt beneficiile medicale pentru angajați – de la intenție, la rezultate, cum funcționează asigurarea de sănătate, ce acoperă asigurarea, cum poți combina modulele asigurării. Concluziile au fost că: angajații au nevoie de servicii medicale iar asigurarea de sănătate este printre cele mai accesate beneficii; Asigurarea de sănătate este un beneficiu ușor de implementat și accesat; Acest beneficiu poate fi ajustat în funcție de nevoile angajaților cu ajutorul expertului în beneficii medicale; Asigurarea de sănătate este deductibilă în totalitate iar bugetul economisit poate fi convertit în programe dedicate angajaților.
Pe agenda zilei SERGIU MAXIM, Head of HR, NTT Data a inclus informații legate de neuroștiințe – HR, Managementul Performanței, experiența NTT Data România, învățare și dezvoltare, responsabilitate și etică, leadership, învățare, dezvățare, reînvățare.
CRISTINA PĂUN, Consultant Fonduri Europene, Wise Finance Solutions a discutat despre schema de ajutor de stat pentru crearea de locuri de muncă, reglementată prin HG 332/ 2014. În acest sens, costul salarial eligibil reprezintă costul salarial cuprinzând salariul brut până la limita salariului mediu brut pe economie aprobat prin legea anuală a bugetului asigurărilor sociale de stat, valabil pentru anul înregistrării cererii de acord pentru finanţare, precum și contribuțiile obligatorii ale angajatorului aferente, conform prevederilor legale în vigoare. Pentru anul 2016: salariul mediu brut pe economie = 2.681 lei
Printre subiectele abordate în cadrul evenimentului DANIELA TAMAȘ, HR Manager, Pandora Prod a adus în discuție cum să dezvolți brandul de angajator. Aceasta a notat: companiile trebuie să-și păstreze actualii angajați, să atragă talente în organizație, să construiască strategii de CSR, să diversifice activitatea în mediul online, să promoveze povești de succes și să trateze toate activitățile cu realism.
STELIAN BOGZA, Co-Founder, BenefitOnline a vorbit despre noua lume și beneficiile extra-salariale în România. Caracteristicile beneficiilor de succes sunt: relevante – angajații aleg singuri beneficiile și le apreciază mai mult, eficiente fiscale – angajatii și angajatorii beneficiază de avantaje fiscale, implicațiile sunt transparente, transparente și echitabile – alegerea angajaților e transparentă, diferențierea între angajați e echitabilă, control și varietate mare de alegere, fără duplicare – familiile care primesc beneficii evită duplicarea acoperirii lor.
ALINA GHIȚĂ, Head of Talent Management, Lidl a accentuat importanța culturii organizaționale și a oferit 3 lecții de luat în considerare: mai întâi trebuie să schimbăm ceva în interior și ulterior în exterior, boardul nu este doar un sponsor al proiectului, ci este un jucător cheie, să vedem ce sunt dispuși oamenii din board să schimbe la ei pentru a vedea mai departe schimbarea propagată în organizație.
LIANA PRECUP, HR Manager, Evozon Systems a continuat discuția despre crearea și menținerea pe termen lung a culturii. Aceasta a oferit exemplul companiei sale și a vorbit despre cum reușesc să păstreze cultura organizațională și să o crească astfel încât să fie recunoscuți pentru acțiunile pe care le au și pentru relația pe care o dezvoltă cu fiecare angajat.
LEONARD RIZOIU, Managing Director, LeoHR a încheiat conferința vorbind despre retenție ca un instrument eficient pentru anul 2017. Mai mult, a explicat ce înseamnă stayIN – discuţia structurată şi periodică dintre un consultant LeoHR şi un salariat prin care se identifică condiţiile care l-ar determina pe salariat să părăsească compania. Avantajele sunt că: oferă o imagine a potențialului risc, creşterea imediată a retenţiei prin identificarea factorilor, descoperirea climatului real de muncă, punctul de vedere precis al angajaților, eficiența costului prin externalizarea acestui proces.
Evenimentul a fost organizat de BusinessMark alături de Romanian Software, Signal Iduna, UP România, Wise Finance Solutions, World Class, LeoHR, Sensiblu și AVIS. Partenerii media ai conferinței au fost: Vivafmiasi, Signal Connect, EnergyNomics, Gazeta de Botosani, Crai Nou, Pinmagazine, Ziarul de Iasi, Iasifun.ro, Iasi4u, NewMoney, Portal HR, Jurnalul de Afaceri, Antreprenorinromania, FEMEIINAFACERI, Plan de afacere, Roportal, Bucuresteni.ro, Transilvania Business, Manager Express, MLM News, Chalbert, Calendar Evenimente, PRBox, Rbeconnect, Debizz, Ziare.com, Business24, Global Manager, LeadersReunited, Avocatura, Finzoom, Revista Valoarea, Vox Capital, Administratie.ro, MediaRabbit, LegalMarketing, SaptamanaFinanciara, Promo Afaceri, Economiaonline.
Pentru informații despre evenimentele noastre vă invităm să accesați site-ul BusinessMark sau să ne scrieți pe adresa office@business-mark.ro.
Despre BusinessMark
BusinessMark este o companie ce oferă servicii integrate de B2B și pune la dispoziția clienților săi modele de dezvoltare complexe cu scopul de a-i conecta în mod direct cu mediul de afaceri și de a crea oportunități de parteneriat strategic. Atât prin organizarea de evenimente business, cât și prin serviciile de B2B Public Relations, BusinessMark își propune să vină în întâmpinarea partenerilor săi cu strategii de comunicare și promovare centrate pe business matchmaking și crearea de oportunități de dezvoltare.