România ar trebui să valorifice legenda lui Dracula fără timiditate și „falsă pudoare”, în condițiile în care aceasta beneficiază deja de notorietate gratuită la nivel global şi ar putea genera investiții străine, a declarat astăzi Dan Matei Agathon, președintele Federației Patronatelor din Turism şi Servicii (FPTS).
„Federația Patronatelor din Turism și Servicii încurajează demersul ministrului pentru IMM, Turism și Mediu de Afaceri Maria Grapini de a promova România folosind mitul Dracula care reprezintă la această oră cea mai cunoscută legendă recunoscută la nivel internațional legată de țara noastră”, arată Agathon într-un comunicat de presă al FPTS remis Yahoo! News.
Patronii din turism constată cu regret faptul că o casă de producție cinematografică din SUA a demarat recent filmările la o producție artistică despre Dracula, turnată în Irlanda de Nord şi nu în România, privându-ne astfel țara de investiții majore. Potrivit FPTS acesta este rezultatul modului necorespunzător în care românii se raportează la legenda lui Dracula. „Dacă nu ne feream ani de zile de mitul legat de Vlad Țepeș și ni-l asumam public la nivel internațional, Hollywood-ul ar fi ales România ca loc de desfășurare a filmelor despre Dracula”, se precizează în comunicatul FPTS.
Investitorii români din turism sunt de părere că „unii s-au simțit prea firoscoși să accepte să regulile marketingului”, iar țara noastră este privată acum de „reclama aferentă unor mari producții cinematografice”. Președintele FPTS, Dan Matei Agathon, consideră că „măcar de acum înainte”, România ar trebui să valorifice legenda lui Dracula. „Orice întârziere în acest sens diminuează importanța pe care România o poate avea în industria mondială a acestui mit, lăsând loc liber altor țări să folosească oportunitatea comercială, turistică și de imagine a legendei”, a mai spus liderul patronilor din turism.