Dacă nu ai greşeli de ortografie în aplicaţia trimisă, sunt totuşi câteva cuvinte sau sintagme care îi enervează pe recrutori. Potrivit unui studiu realizat recent de firma globală de recrutare Robert Half International în rândul a 1.300 de manageri HR, în topul cuvintelor care îi fac pe angajatori să îşi facă o impresie proastă despre un candidat se află următoarele:
1. Muncitor, conştiincios. De ce îi deranjează atât de tare? Pentru că absolut toţi candidaţii, chiar şi cei mai leneşi, care stau cu ochii pe ceas când se apropie sfârşitul programului, spun că sunt conştiincioşi. Ca să-l convingi pe viitorul angajator că te dedici jobului, trebuie să explici cât mai concret cum ai făcut asta până acum: te-ai încadrat în deadline-uri, ai dus mai multe proiecte în paralel etc.
2. Dinamic. Angajatorii nu înţeleg ce înseamnă acest cuvânt, sună cât se poate de fals. Este vorba de energia pe care o degajă persoana ta, de faptul că te încadrezi în deadline, că ai iniţiative diverse? Trebuie să fii mai specific dacă vrei să-l convingi pe recrutor că eşti omul potrivit.
3. Serios, punctual. Nu consuma degeaba spaţiul din CV cu cerinţe elementare pentru orice job. Orice angajator se aşteaptă să fii serios şi punctual, nu e cazul să pui accentul pe ceva obligatoriu. S-ar putea să creezi efectul advers: numai un mincinos spune des “nu te mint”.
4. Îmi place munca în echipă. Este într-adevăr necesar să lucrezi bine împreună cu ceilalţi, însă nu te va crede nimeni că asta face parte din firea ta sau că îţi produce o nemaipomenită plăcere. Mai bine încerci să fii cât mai specific: arată cum ai colaborat în trecut cu colegii, ce proiecte inter-departamentale ai avut etc.
5. Spontan şi cu iniţiativă. Să spui că eşti spontan nu va convinge pe nimeni că îţi faci treaba chiar fără să fii împins de la spate. Trebuie să ilustrezi prin exemple concrete cum ai reuşit să duci la bun sfârşit un proiect important fără supervizarea directă a managerului tău.
6. Flexibil. Angajatorii chair sunt interesaţi de persoane care se adaptează uşor la orice situaţie. Este o condiţie de reuşită în perioada de criză. Dar nu e suficient să te declari flexibil, ai nevoie să îţi demonstrezi adaptabilitatea printr-un exemplu clar: cum ai trecut de o schimbare majoră din trecut.
7. Orientat spre oameni. Abilităţile interpersonale sunt esenţiale pentru 90% dintre poziţii. Angajatorii vor aprecia exemple concrete din care să înţeleagă ce fel de relaţii ai avut cu anumiţi clienţi-cheie sau cu colegi dificili.
8. Vin cu soluţii la probleme. E mai bine să rezolvi problem decât să le creezi, însă angajatorii nu pot să te creadă pe cuvânt. Ai nevoie de exemple: ce fel de problemă ai rezolvat şi cum ai făcut-o?
9. Îmi plac provocările. Mai bine sări peste o expresie goală de conţinut şi explică care va fi plus-valoarea pe care o vei aduce poziţiei. Ideal este dacă poţi să cuantifici câţi bani ai adus unei firme la care ai lucrat (economii, contracte etc). În funcţie de profilul firmei şi al jobului, listează cele mai semnificative competenţe pe care le ai şi care pot fi utile pentru angajator.
10. Cu simţul răspunderii. Astfel de sintagme neclare trezesc semne de îndoială în mintea recrutorilor. Aceştia nu îşi pot face o imagine exactă cu privire la gradul tău de expertiză, dar vei reuşi să diluezi competenţele-cheie pe care chiar le ai. Clişeele nu au niciun impact, nu îi ajută pe recrutori să înţeleagă cine eşti şi ce ai de oferit.
Sursa: rtv.net