Problemele de retea pentru serviciile de voce si date furnizate de retelele grupului britanic Vodafone din sapte tari din Europa, inclusiv Romania, vor fi monitorizate si gestionate, de la 1 aprilie, de la un centru dezvoltat in Bucuresti.

„Alegerea Romaniei pentru operarea acestui centru regional al Vodafone, denumit Danubius Network Operations Center, este o realizare extraordinara. Reteaua Vodafone Romania a devenit un punct de reper in excelenta tehnologica, atat la nivel european, in cadrul Vodafone Group, cat si in Romania, asa cum au aratat-o numeroasele certificari independente pe care le-a obtinut de-a lungul timpului”, a afirmat Berroeta, intr-o conferinta de prezentare a centrului.

La randul sau, directorul tehnic al operatorului roman, Giovanni Chiarelli, a spus ca centrul Danubius si-a inceput activitatea in iulie 2011, cand a inceput monitorizarea operatiunilor retelelor Vodafone din Italia si Romania, urmate de subsidiarele din Grecia si Germania.

„De la 1 aprilie, alte trei retele Vodafone – Olanda, Cehia si Albania – vor fi adaugate activitatii centrului din Bucuresti, ceea ce inseamna ca acesta va asigura, prin intermediul celor peste 250 de ingineri, buna functionare a retelelor Vodafone din 7 tari”, a spus Chiarelli.

Centru Danubius monitorizeaza retelele 2G/3G/4G si gestioneaza incidentele de retea pentru cele sapte subsidiare ale Vodafone, care insumeaza 90 milioane de clienti.

In termeni tehnici, centrul conecteaza peste 100.000 linii radio, 1.500 de centrale de control a statiilor radio, peste 100.000 de noduri de acces si 11.000 de multiplexoare.

Dotarea tehnica si amenajarea centrului Danubius au fost realizate in urma unei investitii semnificative, au spus reprezentantii Vodafone Romania, fara sa precizeze suma.

Vodafone Romania este al doilea operator local de telefonie mobila, cu 8,122 milioane de clienti la finele anului 2012.