Serviciul de verificare a aerului condiționat și mentenanța acestuia sunt comparabile cu o inspecție mică și mare:
Ce ar trebui făcut și când? | ||
Ce? | Verificarea aerului condiționat | Mentenanța aerului condiționat |
Când? | La fiecare 12 luni | La fiecare 2 ani |
De ce? | Filtrul interior filtrează praful, polenul și particulele de murdărie din aer înainte ca acesta să circule curat și răcit în interior. La fel ca în cazul fiecărui filtru, are o capacitate de absorbție limitată. Există un evaporator în fiecare sistem de aer condiționat. În aripioarele sale se formează condens. Cu timpul, bacteriile, ciupercile și microorganismele se instalează aici. Prin urmare, evaporatorul trebuie dezinfectat în mod regulat. | De ce? Până la 10% din agentul frigorific scapă pe an, chiar și dintr-un nou sistem de climatizare. Acest lucru este normal, cu toate acestea reduce performanța de răcire și crește riscul de deteriorare a compresorului. Agentul frigorific este curățat de umiditate și contaminanți de filtrul de uscare. |
Ce presupune? |
|
|
Care sunt semnele că sistemul de răcire al mașinii este defect?
- Aerul condiționat al autovehiculului nu vă răcește mașina la fel de eficient ca înainte: Primul semn de probleme ale sistemului de răcire este că în locul aerului rece, aerul cald iese prin orificiile de aerisire (sau nu iese aer deloc). Poate fi o problemă minoră, cum ar fi lichidul de răcire scăzut, aerisirea înfundată sau un ventilator spart.
- Sistemul de aer condiționat emite sunete necunoscute: ceea ce auziți zgomotos în sistemul de control al climei mașinii ar putea fi, de asemenea, o problemă minoră, cum ar fi murdăria absorbită din exterior. Ar putea fi, de asemenea, o parte ruptă oriunde în sistem. (Rețineți: orice sunet nou de la vehiculul trebuie verificat de un mecanic calificat.)
- Cabina vehiculului miroase urât: mucegaiul din sistemul aerului condiționat al mașinii (un pericol pentru sănătatea căilor respiratorii) poate genera un miros neobișnuit. Mirosurile noi ale vehiculului necesită, de asemenea, o atenție imediată. Acestea semnalează atât probleme simple, cum ar fi un filtrului de aer foarte uzat cât și pericole semnificative pentru siguranță, cum ar fi scurgerile de evacuare.
- Pete de lichid de răcire sub vehicul: lichidul de răcire pentru mașină are un miros dulce și o textură pe care oamenii o descriu ca fiind grasă, lipicioasă sau tulbure. (Reamintire: orice lichid sub mașină, în afară de apă, trebuie verificat de un mecanic.)
- Apă care se scurge în vehicul: un sistem de răcire care funcționează în parametri normali va scurge apa în afara vehiculului. Dar o înfundare în conducta de apă poate face ca apa să revină în alte locuri, cum ar fi covorașele.
Care sunt semnele unui compresor AC defect?
Știți că sistemul de răcire al mașinii are nevoie de service atunci când se răcește mai puțin eficient sau refuză să intre în funcțiune, dar iată câteva semne că compresorul este vinovatul:
- Zgomot neobișnuit al compresorului: În compresor, rulmenții uzați sau alte componente interioare pot provoca fricțiuni (zgomotoase).
- Deteriorări vizibile sau murdărie pe compresor.
- Ambreiajul compresorului nu se va acționa: ascultați data viitoare când porniți aerul condiționat. Veți auzi un comutator mișcându-se înainte de a intra în funcțiune compresorul. Acesta este comutatorul ambreiajului. Se poate rupe (sau rămâne blocat în poziția oprit).
Reîncarcarea cu freon a instalației de aer condiționat
Agentul frigorific (în mod tradițional freonul) are două funcții: răcirea aerului și menținerea unei presiuni suficiente pentru a sufla aer prin sistemul de aer condiționat.
Pierde puțin – iar sistemul nu va răci aerul ca înainte.
Pierde mult – și întregul sistem se poate opri din cauza presiunii scăzute.
Serviciul de reîncărcare a instalației de aer condiționat al vehiculului constă în aspirarea agentului frigorific uzat și reumplerea acestuia cu agent frigorific proaspăt. Apoi se testează aerul care vine din orificiile de aerisire pentru a asigura că răcește vehiculul conform specificațiilor producătorului. Dacă agentul frigorific scăzut este cauzat de o scurgere, după reîncărcare vor urma alte reparații ale sistemului de climatizare.
Poate fi timpul să reîncărcați aparatul de aer condiționat al vehiculului dacă:
- Interiorul mașinii nu devine la fel de răcoroas ca înainte – Dacă vă întoarceți în mod constant la o temperatură mai rece sau funcționați mai tare ventilatorul (dar vremea nu a devenit mai caldă) este posibil să aveți un nivel scăzut de agent frigorific.
- Vedeți scurgeri de agent frigorific sub vehiculul dvs.
- Nu puteți auzi ambreiajul acționând când porniți aparatul de aer condiționat – Comutatorul ambreiajului ar putea fi rupt sau agentul frigorific poate fi prea scăzut pentru a atinge presiunea necesară pentru activarea AC.