Cea mai tare mașină a anului în Europa nu este nici BMW, nici Mercedes Benz sau Bentley, ci brandul low-cost de la Renault, Dacia, produs în România, scriu jurnaliștii de la The New York Times.

Publicația americană titrează în ediția electronică că mașina cu descendență sovietică este cea mai tare din Europa.

Datele comunicate marți de producător arată că Dacia a înregistrat cele mai mari creșteri față de orice altă marcă auto din Europa, cu vânzări în creștere cu 21,1%, până în noiembrie 2012. Procentul este mult peste mărcile clasate pe locul al doilea, Mazda și Jaguar, care au înregistrat fiecare creșteri de 15,6%.

Jurnaliștii de la NY Times mai scriu despre Dacia că aceasta poate fi mașina potrivită, la momentul potrivit, pentru Europa.
Pe fondul șomajului ridicat și al instabilității economice, Dacia a găsit un punct de sprijin cu prețuri mici, precum 7.700 de euro sau 10.600 de dolari, cu tot cu taxe, pentru modelul Logan Sedan, pe care jurnaliștii îl caracterizează ca fiind unul ” neîmpopoțonat”.
Pe de altă parte, analistul Jens Schattner este de părere că pentru cineva obișnuit să conducă un Mercedes sau un BMW, o Dacia ar fi „groaznică”, dar dacă șoferul are nevoie doar să se deplaseze din punctul A în punctul B, mașina românească este una fiabilă, pentru care se oferă o garanție de trei ani. În aceste condiții, concluzia analistului este că Dacia „este tot ceea ce ai nevoie”.
Cei de la NY Times mai scriu că în timp ce brandurile ieftine și mașinile de lux se vând bine, o mare parte a pieței a stagnat. Dacia a ajutat grupul Renault prin creșterea vânzărilor pe categoria de mașini ieftine, în timp ce concurenții companiei luptă cu recesiunea.
O schimbare de atitudine
„Oricine poate spune că noi am profitat de criză(…), dar a fost vorba despre o schimbare a atitudinii de cumpărare în Europa, unde oamenii nu vor să cheltuiască foarte mult pe o mașină nouă”, a declarat Arnaud Deboeuf, directorul executiv Renault care supravegheaza segmentul entry-level al companiei din întreaga lume.

De la începutul crizei economice, piața europeană a suferit o scădere semnificativă, iar datele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile arată că vânzările sunt caracterizate de un alt an de declin în Europa, deși ele au crescut ușor în noiembrie, pentru a treia luna consecutiv.

La nivelul Uniunii Europene, vânzările au scăzut cu 2,7% în primele 11 luni ale anului, comparativ cu aceeași perioadă din 2012.

Dacia, care deține sub 3% din piața europeană, a vândut aproximativ 260.000 de vehicule până în noiembrie 2013.

Și asta în timp ce liderul pieței europene Volkswagen, care deține o cotă de piață de 13,4% și peste 1,4 milioane de mașini înregistrate, a consemnat scăderi de 5,4% în aceeași perioadă.

Dacia deține la nivel european „un loc neașteptat” pentru un brand provenit din fostul bloc socialist care a reapărut pe piață în 2004, odată cu lansarea primului model Logan.

 

sursa:yahoo news