Un brand romanesc va disparea de pe piata in curand!
Tribunalul Constanţa a decis vineri dispunerea deschiderii procedurii generale a insolvenţei faţă de debitoarea Dobrogea Grup, producătorul „Eugenia”, celebrul brand de biscuiţi cu cremă ce datează din vremea comunismului.
De asemenea, pe 25 martie, tribunalul Constanţa va decide şi asupra cererii de intrare în insolvenţă a Dobrogea Biscuit SRL, o altă companie din grupul de firme de la Constanţa.
Producătorul din industria de morărit şi panificaţie Dobrogea a cerut intrarea în insolvenţă pe 11 februarie. „Societatea Dobrogea Grup SA a depus la Tribunalul Constanţa o cerere de intrare în procedura generală a insolvenţei, prin reorganizarea judiciară a activităţii sale, conform unui plan de reorganizare ce va fi depus în condiţiile legii. Informăm pe această cale toţi partenerii noştri (furnizori, clienţi, consumatori) că activitatea firmei se desfăşoară şi se va desfăşura în condiţii de seriozitate, calitate, promtitudine, cu onorarea tuturor obligaţiilor de plată asumate prin contractele încheiate. Reorganizarea este o măsură temporară, pentru a face faţă efectelor prelungite ale crizei economico-financiare şi ale evaziunii fiscale din sectorul nostru de activitate”, au declarat oficialii companiei printr-un comunicat.
Dobrogea Grup, producătorul mărcilor Eugenia, Merlin (biscuiti), dar şi Bonpana, Bongrana şi Bongrana Sana (pâine toast), este unul dintre cei mai importanţi producători din segmentul local de morărit şi panificatie. De asemenea, compania operează şi magazinele Dobrogea Fresh din judeţul Constanţa.
Grupul de firme din Constranţa este format din cinci companii, respectiv Dobrogea Biscuit (producţie), Transserv Dobrogea (transport), Dobrogea Onix (distribuţie locală), Prodglobal Galaţi (distribuţie zonală) şi Fresh Dobrogea (reţea de magazine) şi controlează nouă unităţi de producţie.
Compania a raportat în 2011 veniturile totale de 243.3 milioane de lei, iar datoriile au atins nivelul de 95,7 milioane de lei.