1. Sucurile dietetice te…ingrasa

Daca pana acum sorbeai linistita din doza ta de Cola sau Pepsi Light, 0 sau Diet, e momentul sa pui paiul jos. Cercetatorii de la Universitatea din Texas au descoperit ca persoanele care consuma sucuri dietetice tind sa se ingrase mai mult decat cei care tin dieta cu apa si fresh-uri naturale. Chiar daca aceste produse sunt marketate special pentru persoanele care tin regim si nu contin zahar, contin alti indulcitori sau substante care iti saboteaza regimul de slabit.

2. Carbohidratii sunt buni

Bietii carbohidrati sunt prezentati mereu ca baietii rai de catre nutritionisti, desi unii dintre ei sunt chiar buni pentru tine, mai ales cand esti la dieta. Fibrele sunt carbohidrati si ai nevoie de ele daca vrei sa-ti mentii sistemul digestiv in buna forma. Fibrele te ajuta de asemenea sa te simti satula mai mult timp. Renunta la carbohidratii compleci, care sunt painea alba, dulciurile si pastele, dar fa-ti plinul cu carbohidrati simpli, precum fulgii integrali din porumb, ovaz sau orz.

3. Slabesti mai repede daca mananci mai des

Multe dintre noi cred ca a tine dieta este echivalent cu saritul peste cina, dar stiai ca atunci cand sari peste mese iti sabotezi dieta? Nutritionistii iti recomanda sa consumi 5 mese mici pe zi, mai degraba decat 2-3 mese mari. In primul rand, mesele mici si dese te ajuta sa te simti satula si ai mai putine sanse sa mananci in cantitati prea mari. In al doilea rand, un numar mai mare de mese iti va ajuta metabolismul sa arda grasimile mai eficient.

4. Iti poti face poftele

Cine a spus ca “dieta” e sinonim cu “privatiune”? Nu este adevarat! Poti tine dieta si poti slabi si, in acelasi timp, te poti bucura de mancarurile pe care le adori. Secretul este, bineinteles, moderatia. Tanjesti dupa un cheescake? Nu poti manca unul intreg, dar poti sa te bucuri de o felie o data pe saptamana. Ti-e pofta de pizza? Comanda una, mananca doua felii si da restul unui coleg de birou. La fel, asta ar trebui sa se intampla o data pe saptamana.

5. Exercitiile fizice nu trebuie sa fie epuizante

Nu trebuie sa fii lac de sudoare si sa nu te mai poti misca de durere ca sa consideri ca ai facut corect miscare si ca vei obtine rezultatele dorite. De fapt nici nu-ti recomandam aceasta abordare agresiva. Tot ce trebuie sa faci pentru a slabi este sa-ti maresti ritmul batailor inimii si sa-ti pui muschii la treaba. Cu toate acestea, daca poti fredona cu voce tare un cantecel in timp ce esti pe banda, trebuie sa maresti viteza sau inclinarea benzii.

6. Poti face miscare si in afara salii de fitness, cu aceleasi rezultate

Exista femei care n-au mai fost de ani de zile la sala (sau chiar niciodata) si totusi se antreneaza in fiecare zi acasa. Daca urasti sa te trezesti la o anumita ora sau nu-ti permiti abonamentul, antreneaza-te in propria ta sufragerie. Nu ai nevoie decat de un DVD de fitness si de o saltea. Daca e primavara sau vara, iesi in parc la plimbare sau la jogging.

7. Nu te baza pe cantar

Multe femei se tortureaza in functie de cifrele pe care le indica cantarul. Si fac asta in zadar. Cifrele sunt inselatoare, mai ales ca atunci cand pierzi grasime o inlocuiesti cu muschi. Iar acul cantarului nu poate sa inregistreze aceasta transformare prin care trece organismul tau. In plus, cantarele difera mult intre ele: cel de la medicul de familiei iti va arata un rezultat diferit fata de cel de acasa, care, la randul lui va indica alta greutate decat cel de la sala. O varianta mai buna prin care iti poti urmari progresul este sa apelezi la un metru de croitorie cu care sa iti masori regulat dimensiunile.